- Bd. Mircea Voda nr. 12, sect. 3, Bucuresti, Romania
- +40762668117
- constantin.dragan@avocatdragan.ro
Iacob- Constantin DRAGAN
Owner
ACTIVITATE PROFESIONALĂ
1. ASISTENȚĂ JURIDICĂ
1.1. ASISTENȚĂ ȘI REPREZENTARE ÎN INSTANȚĂ
exempli gratia: recuperări de creanțe , rezilieri, anulări, contestații la executare, revendicări, uzucapiuni, evacuări, litigii intre asociaţi, acțiuni in pretenții rezultate din executarea contractelor, acțiuni rezultate din nerespectarea dreptului de proprietate, insolvență, atragerea răspunderii patrimoniale a persoanelor responsabile pentru insolvență conform legii insolventei si pentru insolvabilitate conform Cod de proc. fiscala, divorțuri, succesiuni, partaje, anularea actelor administrative, acțiuni in constatare, acțiuni în realizarea dreptului, obligații de a face, acțiuni de carte funciară, anularea deciziilor de desfacere a contractelor de muncă, respectarea drepturilor salariale, acțiuni privitoare la infracțiuni economice, apărarea dreptului de proprietate intelectuală decurgând din opere protejate, restituirea proprietăților confiscate abuziv, exproprieri pentru utilitate publică, contestații împotriva dispozițiilor emise de diverse instituții, gen Primării, ANRP, etc, în toate fazele procesuale.
1.2. ASISTENȚĂ ȘI REPREZENTARE ÎN FAȚA ORGANELOR JUDICIARE
- asistență și reprezentare in fata organelor de cercetare penală și a altor organe cu activitate jurisdicțională pentru clienți în cazul unor infracțiuni economice, inclusiv DNA.
1.3. ASISTENȚĂ ȘI CONSULTANȚĂ JURIDICĂ( Inclusiv consultanță scrisă)
Domenii de activitate:
1.3.1. Imobiliare, construcții
– consultanță juridică privind investițiile imobiliare în România, Bulgaria și Caraibe;
– consultanță privind legislația în materie pentru cetățenii străini care achiziționează imobile în România, Bulgaria și Caraibe;
– asistență la încheierea contractelor de vânzare de imobile în România și Bulgaria;
– redactarea tuturor actelor juridice, contracte, memorii, due-dilligence;
1.3.2. Energie regenerabilă
- due dilligence
- crearea societăților de profil
- obținere avize, autorizații
- negocieri privind vânzarea proiectelor
- redactarea contractelor
- fuziuni si achiziții
- consultanță privind elaborarea planului de afaceri
- redactarea actelor și contractelor de afaceri
- asistență la notariat
- reprezentarea asociaților în A.G.A.
1.3.3.Producție/Comerț și servicii
- consultanță privind dezvoltarea și promovarea unor afaceri din domeniul producției( confecții textile producători pentru piața de lux din străinătate, producție aparatură industrială pentru purificarea aerului pentru o firma de renume din Suedia) ;
- consultanță și asistență pentru societăți din domeniul comerțului cu amănuntul și en-gros;
- asistență completă în perioada 2013-2015 pentru un grup de investitori italieni în crearea și dezvoltarea următoarelor afaceri: clinică medicală, firme de resurse umane, fabrică de dulciuri, firmă de brokeraj financiar, firme de consultanță și investiții;
- asistență completă în perioada 2019-2023 în Craiova pentru grup de firme, în vederea dezvoltării afacerilor: restaurante, firme de consultanță, optică medicală, clinică oftalmologică.
1.3.4. Cazinouri si firme de pariuri sportive
- consultanță juridică privind restructurarea , lichidarea judiciară, obținerea autorizațiilor, relația cu autoritățile statului, participare la închiderea unui renumit cazinou din București
1.3.5. Publicitate
- asistență juridică privind dezvoltarea și promovarea unui sistem de publicitate pe benzile transportoare din hipermarket, client firma austriacă;
1.4. REPREZENTAREA CLIENȚILOR
1.4.1. Reprezentare în raporturile cu diverse organe ale statului
- cu ocazia diverselor controale, obținerea diverselor avize, acordarea sau retragerea unor titluri, cum ar fi: Primării, Administrații financiare, Garda Financiară, Parlament comisia juridica a Senatului, Prefecturi, Direcția Generala a Vămilor, Registrul Comerțului, OSIM, DSP, Ministere, ITM, ANCPI, ANPC, etc.
1.4.2. Reprezentare in raporturile cu diverse persoane fizice sau juridice
- asistență și reprezentare în fața altor persoane fizice și juridice ( cu ocazia soluționării unor diferende, semnarea contractelor de afaceri, negocieri, rezolvarea oricăror probleme juridice ;
- asistență și reprezentare în bancă ( deschiderea și închiderea conturilor, încheierea. negocierea si restructurarea contractelor de credit, plăți interne si externe, garanții, toata gama de acte necesare desfășurării activității clientului în relația cu banca) ;
- redactări contracte de afaceri ( orice tip de contracte inclusiv acte, scrisori, notificări, memorii, proiecte de afaceri, analize și studii de specialitate)
1.5. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR PE CALE AMIABILĂ
- soluționarea litigiilor pe cale amiabilă prin conciliere, asistență în fața mediatorilor autorizați, mare parte cu succes.
2. CLIENTELĂ RELEVANTĂ ȘI ACTIVITĂȚILE DESFĂȘURATE
2.1. PERSOANE JURIDICE
- renumită firmă din Suedia– deschiderea subsidiarei în România, București, asigurarea suportului juridic pentru faza de start-up;
- renumit cazinou din București- deschidere procedura de insolvență, consultanță, restructurare;
- grupuri de investitori italieni—unic consultant pe probleme juridice pentru implementarea unor proiecte cu ar fi: rețea optica medicală, investiții in piața de energie verde, atragerea investițiilor străine, fonduri europene, restaurante, fabrică de panificație, alte activități comerciale, pe întreg teritoriul României;
- firmă italiană reprezentanta a unei mari companii italiene, pentru proiecte fotovoltaice;
- renumit distribuitor de băuturi din București– consultanță juridică, reprezentare în instanță;
- firme de expertiză contabilă si de consultanță fiscală;
- fabrică de confecții– reprezentare dosar insolvență, plan de reorganizare; firma a fost timp de 20 ani unul din marii producători de îmbrăcăminte pentru branduri de lux;
- fabrică de confecții– timp de 4 ani, avocat unic, firmă de confecții textile pentru piața din Italia;
- investitori în piața imobiliară- asigurarea întregului suport juridic privind achiziția și vânzarea imobilelor;
- diverse firme din piața de energie verde si consultanță specifică: constituire, asigurarea întregului suport juridic, redactare acte, contracte, avizare, due-dilligence;
- clinici medicale- constituire firmă, modificări acte constitutive, consultanță privind implementarea proiectului de la zero;
- agentii de muncă temporară și de plasare de forță de muncă – consultanță juridică, obținere autorizații, redactarea actelor, contractelor, consultanță privind legislația în materie, asistență în diverse ocazii;
- agenție imobiliară – unic partener pentru România pentru multinaționale mari, dezvoltatoare de proiecte în Bulgaria pe litoral și la munte pentru care am asigurat suportul juridic complet;
- firma de pariuri sportive- am asigurat consultanță juridică și fiscală, obținerea reavizării anuale, dezvoltare business;
- firme italiene-reprezentare in calitate de creditori, dosare de insolvență;
- firma de consultanță în afaceri și dezvoltare imobiliară– am asigurat consultanța specifică pe diverse probleme cu privire la cadastru, achiziție de terenuri, dezvoltare proiect;
- societate din Tulcea, proprietara de terenuri, vanzare afacere- asistența completă;
- restaurante, baruri– constituire firme, obținere autorizații;
- agenție de turism de top din județul Vâlcea- consultanță
- constituiri de firme și modificări de acte constitutive pentru sute de societăți.
2.2. PERSOANE FIZICE:
- Investitori privați- consultanță cu privire la realizarea diverselor investiții, oportunități de afaceri concrete grevate pe calitatea și capacitatea financiară a clientului;
- Asistență și reprezentare în instanță;
- Asistență și reprezentare în fața autorităților statului;
- dosare câștigate în procent de peste 90%
3. AFILIERI
-Membru al Uniunii Naționale a Barourilor din Romania, Baroul Bucuresti;
4. ARTICOLE, INTERVIURI
- Revista Română de Dreptul Muncii, nr. 5/2015– Considerații cu privire la salarizarea lucrătorilor temporari în lumina noilor reglementări ale 92 alin. (3) si (4) din Codul muncii republicat. Mai 2015.( revistă indexată în baze de date internaționale: EBSCO, PRO QUEST, HEINONLINE). Articolul a fost preluat și publicat inclusiv pe juridice.ro, wolterskluwer.ro .
https://www.juridice.ro/382436/revista-romana-de-dreptul-muncii-nr-52015.html
https://blog.wolterskluwer.ro/consideratii-cu-privire-la-salarizarea-lucratorilor-temporari/
https://www.universuljuridic.ro/autor/iacob-constantin-dragan/
- Acta Universitatis George Bacovia, Bacău- iunie 2017:Atragerea răspunderii pentru intrarea în insolvență. Persoanele responsabile în accepțiunea 169 din legea 85/2014[1] nu sunt în mod obligatoriu reprezentanții legali ai debitorului.( revistă indexată în:
SCIPIO -Scientific Publishing Information Online; E.E.O.L.(Central and Eastern European Online Library); ProQuest; EBSCO).
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=538491
https://www.masader.om/eds/detail?db=lgs&an=123620409&isbn=22850171
- Revista Română de Dreptul Muncii nr. 2/2022- iulie 2022- Caracterul temporar al misiunii temporare. Prelungiri succesive, între legalitate și abuz.
https://www.libris.ro/revista-romana-de-dreptul-muncii-nr-2-2022-WOL1582-7534-3-2022–p28337428.html
- Despre investițiile imobiliare in Caraibe-www. capital.ro 2009
https://www.capital.ro/vacanta-acasa-in-caraibe-costa-150000-de-dolari-124049.html
- Achiziția imobilelor în străinătate- adevărul.ro 2008
- Analiza bonitatii consumatorilor prin prisma jurisprudentei europene, Portal Universul Juridic, ian. 2024 https://www.universuljuridic.ro/analiza-bonitatii-consumatorilor-prin-prisma-jurisprudentei-europene-cauza-c-755-22-narokuj-s-r-o-impotriva-ec-financial-services/
- Diverse articole pe site-ul avocatdragan.ro în perioada 2015-2024
https://avocatdragan.ro/category/articole/
https://avocatdragan.ro/category/informatii-juridice/
Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 466 din 25 iunie 2014.
5. CONFERINȚE, SEMINARII, CURSURI DE PREGĂTIRE ȘI PERFECȚIONARE CONTINUĂ
5.1. Seminar internațional”Aspectele actuale ale legislației europene privind procedura civilă și vânzarea internațională a mărfurilor (CISG), organizator Baroul București în cooperare cu Baroul Federal German, UIA, desfășurat la Facultatea de Drept București;
5.2. Seminar internațional referitor la Contractele comerciale internaționale, sub înaltul patronaj al Ministerului Italian al Dezvoltării Economice și Ambasada Italia la București, desfășurat la Camera de Comerț si Industrie București;
5.3. Reglementarea medierii-seminar organizat de Asociația O șansă pentru Viitor-Palatul Parlamentului Bucuresti;
5.4. Antreprenori de succes, Modulul Economic si Modulul Business-Proiectul Universitatea Antreprenorială, programul POSDRU-organizator Camera de Comerț si Industrie București;
5.5. Pregătire continuă Baroul București și INPPA:
- Garanțiile de executare a obligațiilor; elemente de drept comparat, cu specială privire asupra dreptului european;
- Legislația Uniunii Europene;
- Codul de procedura fiscală. Contestația împotriva deciziilor emise de autoritățile fiscale. Mod de soluționare. Termene. Condiții.
- Tratamentul conflictelor de muncă;
- Dezbaterea proiectelor Codurilor de Procedură Civilă și Penală;
- Drept comercial. Contractul de vânzare-cumpărare in materie imobiliară- contract civil sau comercial;
- Modificări aduse noului Cod de procedură penală Probele, mijloacele de probă și procedeele probatorii; 2. Măsurile preventive și alte măsuri procesuale;
- Proceduri specifice şi speciale în publicitatea imobiliară. – Curs interactiv practic;
- Cursuri INPPA Buc-conf. live ” Întrebări si răspunsuri de dreptul muncii; Principalele acte juridice folosite de întreprinderile comerciale;
5.6. Vânzarea afacerii-Camera de Comerț si Industrie București;
5.7. Diverse seminarii susținute de Asociația pentru Studiul Dreptului Privat Comparat si al Dreptului International Privat:
- Noul Cod civil. Între tradiție si europenizarea Dreptului privat.
- Garanțiile de executare a obligatiilor
- alte seminarii și conferințe pe tema Noilor coduri.
5.8. Conferința Procedura trimiterii preliminare. Principii de drept al Uniunii Europene și experiențe ale sistemului român de drept la Academia Română –Organizatori: Centrul de Studii de Drept European (CSDE) al Institutului de Cercetări Juridice din cadrul Academiei Române, Asociaţia Forumul Judecătorilor din România, Asociaţia Română de Drept şi Afaceri Europene (ARDAE) şi Editura C. H. Beck din seria „IADUER – interpretarea si aplicarea dreptului Uniunii Europene în România”-19 iunie 2009
5.9. Conferința Modificări de substanță aduse în procedura civilă de noul cod-București 25 iunie 2013, organizatori: Baroul Ilfov. Parteneri: Juridice.ro, Hamangiu.ro.
5.10. Conferința „Perspective of Business Law In The Third Millenium”, București, ASE, Departament Drept-Noiembrie 2015
5.11.Aspecte practice privind infracțiunile prevăzute în Legea 31/1990- Baroul Bucuresti, 04.03.2017
5.12. Analiza jurisprudentei normativei interne pronunțate în materia raporturilor de muncă- Baroul București,22.03.2017
5.13. ONPCSB- Rol, misiune, viziune- Baroul București, 11.05.2017
5.14. Modificări fiscale pentru anul 2017 din perspectiva profesiei de avocat dar si a Clientilor avocatilor. Jurisprudenta TVA.- Baroul București, 24.11.2017
5.15. Criminalitatea Informatică- Baroul București, 24.05.2018
5.16. Conferința GDPR în actele avocaților și clienților- Barouril București Călărași, Giurgiu, Ialomița, Ilfov și Teleorman, în parteneriat cu Ed. Universul Juridic, Facultatea de Drept București, 26.06.2018
5.17. Conferința Națională de Drept Comercial Stanciu Carpenaru- Bucuresti, 24.11.2021
5.18. Conferința Națională de Dreptul Muncii- iulie 2022
etc.
Ultima actualizare: 11/01/2023